Sidor

torsdag 20 oktober 2011

Veckans chock

Hallå hej!

Bloggade inte igår i ren chock! Lyssna här! Min MFK (aka Jonas) luktar alltid gott! Han må röka, och precis efter en cigg så luktar ingen smultron, men faktum kvarstår att han alltsom oftast luktar  gott och fräscht!

I går morse kliver jag halvt i sömnen in i badrummet ett par timmar efter att MFK gått till jobbet och möts av en vägg av något som luktar misstänkt likt OLD SPICE (aka världshistoriens äckligaste parfym)...fick mig en chock! Vem hade varit i lägenheten, när och vad hade hänt?? Hade jag precis sovit mig igenom ett inbrott, var Elin kvar, eller hade den otäcka inbrottsgubben ( för det måste ha varit en gammal gubbe, av döma av lukten) tagit Elin??!! Vad hade hänt!!?

Efter noga undersökningar fann jag att Elin låg kvar i sängen, dörren var fortfarande låst...men Jonas var borta...mina tankar vandrade då till att jag hade drömt allt...Jonas fanns inte, istället hade jag gift mig till pengar i utbyte mot en gammal snuskig OCH snuskigt rik man som luktade illa och trodde att man kunde dränka bort stanken i Old Spice!....
Men icke...
Efter ytterligare efterforskningar insåg jag att Jonas lååååångt in i badrumsskåpet hade hittat en gaaaaaammal parfym (edT) förvisso inte Old Spice, men likt i lukten (läs: stanken), eftersom hans tagit slut och använt kanske liiiiite för mycket! Herregud, vad tänkte han där...Bläääää!!

Jag ilade senare på dagen till närmaste parfymeri för att botanisera, men fasen vad svårt det var?!
Har DU något tips på en fräsch herrparfym? Ingen tung utan en frisk och fräsch! Jonas hade tidigare en Diesel och innan det Boss...TIPS...please:-) Kommentera nedan och tipsa på, här ska handlas!!!

När ni ändå håller på, tipsa gärna om tjejparfymer också... inte blommiga och tunga här heller! Vore super!!

FYI, läste på en parfymsida att edT MED FÖRDEL sprutas på kläderna, inte på kroppen! Hem och informera era män...parfym ska dofta inte stinka!! Alldeles för många som inte fattat galoppen med det:-)

Tack för mig, ha en magisk dag därute

Over & Out
Veronica

5 kommentarer:

  1. Hmmm, till jonas då: Alltså Aqua di gio? Den är ju väldigt fräsch o inte alls tung.
    Sen till tjejer: CLEAN!!!!! Finns i 4 olika tror jag,väldigt fräscha.
    Allt bra annars? KRAM

    P.S Guuuud, va jag böla igår.......

    SvaraRadera
  2. Allt är fint Anette, hoppas samma med er! Hur trivs ni i nya huset? Fjärås, var det det?
    Clean, yes, upptäckte dem i helgen, super!! Bra tips!
    Jag nattade Elin igår, så jag missade en he del, men tänkte kolla svtplay!

    Vi måste ju ses snart!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Gucci guilty både dam o herr. Helt underbara. Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Asgarv - svärfar gillar Old Spice och Aqua Vera! G har Burberry weekend o den tycker jag e fräsch! Kram inger

    SvaraRadera
  5. Adam (din gubbes brorsdotters pojkvän)22 oktober 2011 kl. 11:58

    Boss in motion

    SvaraRadera