Sidor

lördag 1 oktober 2011

NATIONELLA BRÖSTCANCERDAGEN


Okej...nu kommer det!
Ingen har väl missat att det är första oktober idag och att därmed inledning på årets Rosa bandet-satsning!
4 år har gått och för mig blir det årligen denna dag väldigt påtagligt vad jag faktiskt har gått igenom! Att skiten faktiskt kan komma tillbaka!

Den oron är som värst i samband med återkontrollerna som i mitt fall bruka infalla kring detta datum! Jag glömmer aldrig dagen jag skulle få mina provsvar och satt och skämtade med läkaren om hur mycket folk det var i rummet...eller läkarens min och tonfall när han starx efter mitt skämt berättade att jag...JAG..hade cancerceller i mitt vänstra bröst! Det var den 1 oktober 2007!

Vid senaste återbesöket i september 2011 fick jag det glädjande beskedet att forskning visat att man efter min typ av behandling numerna inte behöver gå på dessa extra mammografier! Man ska i princip betrakta sig som frisk...(forskning ger resultat)! Fanatstiskt skönt att slippa dem och ett såååå skönt besked!! Så nu...ett år kvar till total friskskrivning, jippie!

Jag som ytterst sällan skickar massbrev el dyligt känner att det är min plikt att uppmana ALLA att skänka en slant (liten som stor, allt är lika mycket värt!) till bröstcancerfonden! På så sätt stödjer du forskning som kan hjälpa de som drabbats eller kommer att drabbats av denna skitsjukdom!! Jag fick en förhållandevis "mild" behandling, men det finns de som drabbas av betydligt aggressivare och svårbehandlande tumörer! Låt oss tillsammans bidra till att snabbare hitta botemedlet!

Det finns några kanonsätt att skänka pengar till detta fantastiska ändamål:

Köp ett rosa band:



ROSA BAND till mobilen:

Eller handla på en av Rosa bandets samarbetspartners: Kolla in Mekonomens roliga prylar:
Kolla mekonomen.se för mer information och tävling!

Tack för ordet och tack för all support och stöd jag fått genom åren ifrån alla goa vänner!
Stor kram
Veronica



2 kommentarer:

  1. Måste bara testa......

    SvaraRadera
  2. Finaste du! Åsså går 5:- per sålt rosa TENA paket under hela oktober till forskningen. Förra året blev det en kvarts miljon. Vi hoppas på ännu mer i år. Kram Jenny

    SvaraRadera