Sidor

söndag 2 oktober 2011

Polsk arbetskraft /Frulle och Plåtning

Polsk arbetskraft anlitade vi INTE! Men stundtals kändes det så! Istället var det jag och Jonas som för andra helgen satte tänderna i mina föräldras friggebod! I ett rasande tempo målade vi på! Här ska pimpas. Vi ska förvandla den finlänska bastukänslan inne i stugan (ofärgad träpanel i golv o tak...burr) i stugan till en skön och härlig amerikansk shabby chic stil...typ! Hamnar väl någonstans mittemellan svensson-stil och amerikanskt om jag får gissa. Det är ju inte meningen att jag ska ruinera mina föräldrar för att jag vill att DERAS stuga ska bli fiiin...då får jag stå för pistolerna själv...:-)

Följ den spännande fortsättningen, bilder utlovas såklart!

MEN, vi började morgonen med våra fina goa Jonas-brorsdöttrar m respektive! Shit va de är bra!! Återigen en mysig söndagsfrukost! Härligt! Idag körde vi Le Petit Cafe på Haga Nygata...vågar väl säga att jag hoppade över GI-tänket idag:-) Såååå fantastiskt gott. Efter frullen satt vi alla i frukostkoma och slappade, skrattade och mös! We like!!! Tack Johanna, Emilie, Adam, Matilda och Michael!!
Någon som har något bra tips på annat frukostställe?

Vi mellanlandade på Elite Studios där vi hade en köpt en bebisfotografering på Elin! Superkul! Kände mig lite som Gunilla i Svenska Hollywoodfruar ;-) (FY hemska tanke) när jag hejjade på och stod bakom fotografen med glada tillrop sjungandes Imse Vimse Spindel för att få Elin att skratta (vilket ju inte är sååå svårt som ni som träffat henne vet:-)) Haha, måste sett helt galet ut! Fotografen var kanon. Ska bli kul att se resultatet, fortsättning följer om ca 3 veckor....

Over&Out för idag...pust en lång men bra dag!
Ha en go söndagkväll, kommentera gärna:-)...HUR?? (välj namn/webadress eller  anonym i skrolllisten så funkar det även om ni inte har något googlekonto eller dylikt!)
Kram
Veronica

3 kommentarer:

  1. Du är härlig du Virre!! :) kram Jessica S

    SvaraRadera
  2. Bloggen är underbar;-) kram inger

    SvaraRadera
  3. Jonas, Per och jag åt ju frukost på Kringlan på Haga Nygata i lördags. Jag tog den lilla frukosten bestående av scones och philadelphiaost. Gott - men den STORA frukosten består visst av pannkakor, ägg, yoghurt, kaffe, jouice och macka! Det du! ;) Minus mackan är väl det GI också? Låt oss testa nån dag.

    SvaraRadera