Sidor

lördag 12 november 2011

Panik, öroninflammation, och äcklig sushi

Okidoki, då ska vi se vad tant Veronica kan göra av del två av vecka 45..

Vi börjar med att jag vid ett blöjbyte hittade en del av en tryckknapp i Elins blöja...HJÄLP...var var den andra delen och var kom den ifrån! Hittade snabbt att den kom från axelknäppningen på hennes kläder...men Gissa vart jag hittade den andra (den vassa)...jo, i munnen på Elin...fattar ni!?? Helt sjukt! fick fullkomlig panik! Fattar ni vad som kunnat hända??!
Ringde direkt till H&M, och bemöttes lite slött i deras kundtjänst och jag fick väl nästan lägga orden i munnen på henne..typ; du kanske borde föra vidare detta till någon? Någon kanske vill ringa upp mig??
Till slut tog hon mitt nummer och jag trodde helt allvarlig inte att de skulle höra av sig, men döm om min förvåning när jag på ett urtrevligt sätt fick en ursäkt och ett bra bemötande av en Helena på deras HK! Igår var jag i butiken och lämnade tillbaka body o knapparna och fick ett presentkort på 200:-! Helt okej tycker jag...inte jättemycket med tanke på vad som hade KUNNAT hända, men peppar peppar så hände ju inget, så jag är ändå nöjd, framför allt för proffsigt bemötande! Som gammal konsumentkontakt på Libero så tror jag att vi hade ersatt betydligt större, ganska allvarligt faktiskt, men helt seriöst så är värderar jag Elins liv högre än pengar, så Tack H&M!

När Camilla var här med sia tvillingtjejer i veckan blev vi lite nervösa att hon verkade lite sjuk...jodå, förvisso inte den förkylning vi misstänkte, men öroninflammation...min stackars lilla tjej hade sååå ont i öronen! Nu har hon fått penicillin (som hon HATAR), det har redan vänt och hon mår mycket bättre, lilla grodan!!

Idag skulle vi gått ut med goda vänner och ätit på Manana, men jag stannade hemma med Elin! Köpte med mig en sushi som jag skulle mysa med från den nya sushibutiken på Bangatan...BLÄÄÄÄ, va äcklig den var! Den får inga mer besök av oss, tro mig!!

Imorgon blir det lite Farsdagfirande, lite "barnkalas" hos Johan och Alicia och sen kör jag nytt träningspass, Box denna gången (hur ska det går?)!
Sen blir det en snabbfika med lilla Carro för att se avsluta med farsdagsmiddag hos föräldrarna i Kållered. En lugn och skön helg helt enkelt;-)

Ha en fortsatt go helg:-)

Over & Out från oss

2 kommentarer:

  1. Snabbfika med Carro e bra! :-)

    SvaraRadera
  2. Sushi är gott! men hoppa över jätteräkorna - de är fulla med gift och penicillin.

    SvaraRadera