Sidor

fredag 23 september 2011

Terror på Stigberg Street

Ja det kunde varit titeln på dokumentären om natten som gud glömde! Vad har hänt tänker ni..JO DET SKA JAG BERÄTTA...jag tänker skylla på matförgiftning..det är SANT!!! vägrar att erkänna baksmälla! Till saken, igår var jag och min goa nyvunna "mamma" vän Petra på lokal ( Stearin på 3:e lång) och skulle dricka vin och äta ost! Sagt och gjort, efter en runda på Frölunda torg stassade jag upp den här gamla förlegade mammakroppen i nya jeans och PARTYSMINKADE mig (för första gången sen Jesus gick i äppelknyckarbyxor)...jävligt snygg faktiskt om jag får säga det själv!

Efter en supertrevlig kväll med en hel del vin strosade vi uppåt Majorna när jag känner det där välbekanta magras-bubblet i magen! Puh tänkte jag, härligt att jag snart är hemma! Väl hemma blev jag sittande på toa i 2!! timmar innan jag kunde gå o lägga mig, och vad händer då..jag kan inte sova för magen är så j..la orolig! Då börjar jag må illa...okej det skulle ju kunna bero på vinet, det förstod jag, men inte fan får man ränneskita av vin...eller, är det nåt nytt som nån IOGT-NTO fantast har kommit på under min mammaledighet..eller?? JAg bara undrar...?
Tror inte det va..så därför....matförgiftning är det enda alternativet! Så där låg jag i flera timmar och sprang på toa stup i kvarten och som grädde på det berömda moset kunde jag se fram emot en tidig matning av Elin!...fyyyyy vad synd jag tyckte om mig själv!!

Jonas aka MFK erbjöd sig att stanna hemma, men jag tänkte att bra kvinna reder sig själv, så jag härdade ut ett par timmar!
Känner mig mkt bättre nu...men nu är det städning på agendan, så nu mår jag lite illa igen:-)
Over & Out
Vronkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar