Sidor

onsdag 18 januari 2012

Veckans uppdatering

Uuuuh vad segt det gåååååår!
2,5 kg ner nu...på 3 veckor!!! Kanske inte så illa ändå men det är 4!!!!! kg kvar...som ska bort på en månad. Mitt nya beslut i denna jakt är at peppa upp träningen ett steg, så nu är det jogging 45 minuter som gäller 3 ggr /vecka! Jag har börjat med intevall 3 min gång, tre minuter jogging. Glömde visst att stretcha efter så jag har haft ont i benen i 2 dagar nu, hahaha, det glömmer ja nog inte igen, ajajajaj!

Maten går riktigt bra, men idag har jag en jobbig dag med att hålla igen! Får lägga mig tidigt så jag glömmer det förbannade suget!
För Linda har det gått lite bättre än för mig, hon har tappat 3 kg nu..hon är super taggad, SNYGGT Linda, KÄMPA PÅ!!! Puss

Jonas är i El Stockholmo så idag har jag och Elin haft tjejkväll...en gnällig sådan eftersom hon inte har sovit på hel dagen!
Som grädde på det moset hade vi "promenaden från Hell" med mammorna idag. Elin var spritt språngande GALEN av ilska och gråt...i en timma! Kunde ju liksom inte bära henne heller hela vägen, min rygg höll på att knäckas efter 100 meter! Till slut fick jag bara stänga av öronen, slänga in ungen i vagnen och tippa vagnen så att hon tvingades att ligga kvar, helt hysterisk av ilska (Elin alltså)! Herreguuuud, jag höll på att få ett nervsammanbrott, hon har aldrig betett sig sådär förut. Hon var HELT KOMPLETT GALEN...ända tills jag lyfte upp henne, då kvittrade hon och skrattade så glatt, jäkla unge. Men hon är ju så söt, så man vill ju inte vara elaka mamman, men vad sjutton skulle jag göra, det vara kallt ute och hon slängde av sig vantar och mössa, så jag vara ju tvungen att komma hem FORT! Jaja, mina förstående mammakompisar stöttade hela vägen. Sen tog vi en behövlig fika härhemma, det var mysigt!

Nog om tråkigheter, Elin har ju lärt sig att dansa/digga...ser så supersött ut. Tyvärr lyckas jag inte lägga upp den, så jag får fixa det till nästa gång!

Idag ringde min gamla vän MIra mig och frågade om jag skulle hänga med på mammablogggalan i maj...Hrm...kanske det, jag behöver lite inspiration!! Om inte annat som Mira sa, för att klä upp sig, festa och må bra!! Tål att tänkas på!

Okidoki vänner, detta blev ju en supertråkigt inlägg, men bättring utlovas till nästa gång!

Over & Out från Stigberget!

Kram

2 kommentarer:

  1. Vänta lite här nu!!!! Här satt jag och tänkte skriva komplimanger om träning mm.

    Vadå tål att tänkas på?????? Vi (läs: jag) bestämde ju det. Vi SKA gå.

    Nu fick jag det sagt! Bra jobbat med träning och mat. Imponerad! Grymma tjejer!

    SvaraRadera
  2. Du är grym faster! Hejaheja!! Drick mycket vatten ät regelbundet och när du känner sug drick något varmt..går inte suget bort ta en morot eller gurka och doppa lite i en hemmagjord dipp. Är ni hemma till helgen och sugna på en kopp kaffe? Pussar matilda

    SvaraRadera