Sidor

söndag 29 januari 2012

Hepp

Hepp
Här är jag...sent omsider! Ja, det är inte så lätt att få tiden att gå ihop ibland! När man dessutom inte gör några direkta framsteg på viktsidan, så känns det liksom lite extra kämpigt:-(. FAN...jag är faktiskt superduktig med både träning och mat...nu måste det börja pinna nedåt!
Nu ska jag ha våg-uppehåll en vecka, ingen ide att väga sig vid mens, då blir man bara besviken!

Okej, lite uppdatering sen sist då. Det blir lååååångt!
Detta har hänt:
Vi har testat Frälsis Öppna förskola som ligger nära oss. Superbra!! Elin gillar det skarpt! Som vanligt är hon främst i ledet vid sångstunden, sist stod hon och höll sångtanten på benet och tittade storögt och skrattandes när vi andra sjöng:-)...Som om hon tänkte; Heeyy...den sången kan min mamma också:-) haha!


Förra lördagen testade jag Zumba med bästa Lena! Det var KUL! Jag ska testa igen, men just nu kör vi ju på förbränningsträning + styrka!
Jag har ju forsatt med mina intervalljoggningar, men det är forfarande supertråkigt...men det går! Träffade min gamla PT, jag har ju 1,5 timma innestående tid som ingick i kortet! Jag behöver lite pepping, så jag funderar på att köra med henne, så får hon ge mig "nyckeln" till 4 kg viktnedgång på 4 veckor! Vet att hon är ganska hård med varierad kost (dvs ej GI), så jag får få med henne på min sida först bara, haha!
Vi hann också med att träffa Matilda och Michael, alltid lika trevligt!! Fikade och mös med dem ett par timmar innan det var dags för bio (Hamilton) med Robert och Lena!...fullt ös, medvetslös, ni vet:-) haha, sån blir livet ibland. Elin var hos mormor. Riktigt skönt att få lite egentid ibland, WE LIKE!

I veckan var min jobbarkompis och vän Rita här på lunch, så jag blev lite uppdaterad om livet utanför mammavärlden och lite om jobbet. Härliga Rita!
Vi hann även med en powerwalk med mammorna, vara på gymmet 3 gånger denna veckan, och träffa Emma svägerska.
Uppe på det hann vi med öppna förskolan igen, luncha med Linda (Bengtsson) och sist men inte minst en afterwork med föräldragruppen! Supertrevligt! Vi var hemma hos oss och käkade, drack vin o öl och umgicks med barn, mammor och pappor! Fullt ös!

Vi har ju en "mammagrupp" också, de andra härliga mammorna jag träffade när jag var gravid! Nästa vecka blir det träff med dem!
Nästa vecka börjar vi på Elins favorit rytmik igen också! Det blir kul! 

På tal om ingenting så såg jag ett kul inlägg på facebook (Magnus K)! Han påpekade på ett kul sätt hur alla har det UNDERBART, och FANTASTISKT, OCH MAGISKA DAGAR osv osv i sina statusuppdateringar på facebook! Är det inte lite konstigt?
Är det INGEN som lever i verkligheten? Har ni inte skitdagar? Bråkar inte ni? Har ni inte mensvärk? Bajkramp? Är svintrötta på era barn? Trötta intill döden? Vansinnigt irriterade på en vän? Ännu mer irriterade på din man/sambo/mamma/svärfar?. Är livet så FÖRBANNAT bra jämt?? GUUUUD vad skönt för er...men tråkigt va? Haha...jag har alla ovanstående ingredienser i mitt liv (jag har dock ingen svärfar jag stör mig på och just nu ingen bajkramp, haha)...men det är rätt okej ändå hörrni...ärlighet varar längst! hahaha. Kommentarerna i Magnus logg haglade...mycket roligt! När jag ändå är igång så snälla sluta skriva kramiz med zäta.....kramis är okej...men pleeeeaaase save me fråm the zäta!!!

Nog om detta, nästa punkt är min solstråle...hon är sjuk! Vi var hos läkaren i fredags för hennes hosta som hon haft i 4 månader. Då var hon helt frisk förutom hostan. De ville att vi skulle röntga lungorna, men läkaren trodde inte det vara någon fara! 
vad händer..jo Elin blir superförkyld på lördagen och hostar värre än någonsin och snorar jättemycket...min lilla söta fina tjej...stackars! Hon ska ju vara så här glad jämt!!



Min 40 årsdag börjar ju närma sig med stormsteg...HELLOOOO...vad hände där...40...helt sjukt, när fyllde jag 26, 27, 28...35? Mentalt är jag någonstans kring 25. Haha, men det ska bli skoj att fylla 40...planerar fest, men ska klura lite till:-)
PÅ tal om ålder

Sen måste jag bara nämna vår kalasgoda middag idag!
Jonas slängde i vår sista grönsaker från kylen ner i en ugnsfast form, blomkål, hackad vitlök, lök, morötter, purjolök. På det lade han 4 bitar lax och täckte bitarna med mozzarella. Kryddade med salt, peppar, chiliflakes och chilipulver! 225gr i 30 minuter.
Serveras med creme fraiche + turkyogurt m rödlök, stenbitsrom

HALLELULEA!


Sist men inte minst...Så här i vintekylan...JAG VILL TILLBAKA TILL THAILAND!!!! (vet att vi ska till Fuertoventura i mars, men ändå, Thailand är Thailand) Nästa år kommer vi, lita på det! Om jag så ska sälja mig för att få ihop pengarna!! (skämt)


Hrmmm...ja det var nog allt från Stigberget för denna gången!
Over&out
KRAMIZZZZZ...hahahahahah(första och enda gången ni ser detta här)




2 kommentarer:

  1. Men hallo, Zumba, vem fan har varit på Zumba?
    Vi var ju på salsa/aerobic så mycket roligare va! kramizzzzzzzzzzzzzz
    Du kan väl inte störa dig på ett lite Z när det finns så mycket annat att störa sig på!

    Jag håller fullt med dig om mensvärk, bråk, irritation etc säger de något annat så ljuger de, finns ingen som e såååå lycklig hela tiden.

    Over and out ( jag hade bajkramp igår)

    SvaraRadera
  2. Hej! Tänkte kika förbi dem som ska till Bloggminglet 2012. :) Det ska bli himla skoj! :)
    Kram!

    SvaraRadera